tisdag 23 juli 2013

Blandat från resan

Har haft en riktigt bra resa med familjen och här kommer lite fler bilder
Den första är tagen på en bro mellan två berg som finns vid ett slott (slottets namn är Neuschwanstein, och nej jag har ingen aning om hur det skall uttalas) i Tyskland. Dagen då vi skulle till detta slott började lite sämre. Jag vaknade nämligen på morgonen med feber, men det var bara att svälja diverse piller och kämpa på. Gick istället runt hela dagen med solglasögon så att ingen behövde se mina glansiga/febriga ögon.








Väntan för att slippa in i slottet var lång fick vänta i flera timmar. De fanns bara ett sätt att se slottet inifrån och det var med guidad rundtur, så vi måste vänta tills det gick en grupp på engelska som vi fick plats i.
Grupp nummer 503 så var den nummer vi fick. Just efter att vi slapp in i slottet så började det ösregna. och det vädret fortsatte resten av tiden medan vi var där. Tyvärr fick man inte fota inne i slottet.


Vi besökte också ett Porsche museum under vår resa och jag tror att jag hittade min(a) framtida bil(ar) där. 




Det fanns massor av bilar vissa med väldigt intressant fakta.



Vi besökte också en ö som heter Mainau i tyskland (en gång har ön ägts av Bernadotte släkten) där det fanns en hel del intressanta växter.







Det fanns också redwood träd eller sequoia träd, som gav lite minnen från då vi bodde i USA.




2 kommentarer: