tisdag 24 februari 2015

All I got left is my bones

Plus poäng till dem som vet varifrån rubriken är tagen.

Tänkte visa lite vad jag har gjort idag. Vi har nu i en månad hållit på med en dikt uppgift. Vi har alla valt en dikt eller en låttext, som vi sedan lottat ut mellan alla i klassen. Med hjälp av den text man sedan får ska man göra en bild som tolkar känslan i dikten. Nästa vecka har vi en utställning på Serendipity i Karis där man får se vad vi har kommit fram till (mera information finns på vår eventsida på Facebook)

Jag fick Howl av Allen Ginsberg, och när jag fick den här dikten för en månad sen trodde jag inte att jag skulle klara av uppgiften. Jag kände inget annat än ångest och avsky när jag läste dikten. Denna text råkar också vara ca fyra sidor lång vilket betyder att jag måste hitta ett avsnitt ur den som jag väljer att ha som inspirations källa. 

Idag kom jag äntligen på hur jag skulle göra bilden. Testbilder av resultatet kan ni se här nedanför. Bilden som jag sedan har på utställningen är ingen av dessa, men jag tror att ni kommer fatta min idé. Det finns bara ett problem kvar, att hitta ett lämpligt ställe i dikten att visa upp som inspiration till slutprodukten.



6 kommentarer:

  1. Åh så cool make up, kommer se häftigt ut :)

    SvaraRadera
  2. Ditto, di här bilderna e skitsnygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Ida. om du hinner är du välkommen till karis för att se hela utställningen <3 :D

      Radera
  3. så coool mich! woow!

    SvaraRadera