onsdag 19 mars 2014

Framtidsplaner

Nelly skrev för ett tag sedan ett inlägg i sin blogg (det här) om hennes framtidsplaner och ville att vi andra också skulle göra det. Ja varför inte!



Min "plan A" är att söka till Åbo Akademis handelshögskola. Tänkte att det skulle ge bra möjligheter till många olika arbetsområden. Om inte ÅA funkar kommer jag också att söka till Novias marknadsekonomi, min "plan B". Efter tre år på den utbildningen kan jag på nytt söka till ÅA, men till ett magisters program.

Alla mina andra idéer om vart jag söker är inte uttänkta i minsta detalj på samma sätt som plan A och B. Jag har tänkt söka till engelska på ÅA, allmän pedagogik på ÅA och musikvetenskap också på ÅA. Det sista jag tänker söka till ifall alla andra inte fungerar, är en ettårig fotokonst linje, eller läsa matte ett år på folkhögskola.

Ifall det ännu finns någon av er med blogg som vill berätta om sina framtidsplaner varför inte dela med er! :D


2 kommentarer:

  1. sounds good! :D var kan man studera dedä marknadsekonomi, e de i vasa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns både i Vasa och i Åbo. Jag ha sökt ti Åbo :)

      Radera