måndag 26 maj 2014

Det där med EU-val

Har både igår och idag suttit i flera timmar och räknat röster för EU-valet. Idag kontrollräknade vi bara röster som hade räknats på plats i vallokalerna igår. Ju mera röster man räknar, desto mera undrar man hur svårt det kan vara egentligen att skriva kandidatnummret innanför det givna området. Jag tror att jag har sett alla versioner av hur man kan skriva siffror de här två dagarna.

Annars har jag börjat säga farväl till min kära Nikon D60. Min mamma kommer att ta över den från och med nu. På grund att det behövdes det ett nytt grundobjektiv. Det fick bli ett Sigma 18-200mm, och det fungerar verkligen bra. Skulle nästan säga att det är lite skarpare än mitt Tamron 18-270mm. 

Vad kommer jag att använda efter att jag har lyckats separera från min första helt egna systemkamera någonsin? Det jag har hört är att den heter D5200.

Taget med Sigma 18-200mm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar