måndag 5 januari 2015

Allt som flyger upp måste landa tillslut

Hoppas alla har haft en bra början på det nya året, för det har jag. 2015 firades med de närmaste vännerna och alldeles för mycket mat, och en super rolig natt ute på Oliver's In. 

Den andra januari fick jag äntligen stå på min kära snowboard igen. Jag, min bror och min pappa satte oss i bilen kl sju på morgonen, och åkte till Vuokatti för tre dagar. Efter en tre år lång paus lyckades jag hålla mig med rätt sida upp ända fram tills att det var dags att stiga av sittliften. För att göra en lång historia kort så kan jag säga att mitt ansikte lärde känna snön lite bättre denna helg. 

Är ännu hemma i Vasa denna vecka, fastän terminen börjar redan på onsdag. Jag bestämde att det löns inte att fara till Karis den här veckan, eftersom det är Gymnaestradaträningar på helgen. Jag hoppas bara att alla blåmärken jag fick under helgen har slutat ta ont på lördag så att jag kan dansa obehindrat på träningen.  







2 kommentarer:

  1. Hej! Såg att du studerar fotokonst på Västra Nylands Folkhögskola och blev lite intresserad :) Vad tycker du om skolan? Skulle du rekommendera linjen om man redan har grundkunskaperna inom foto och vill utvecklas, eller är det mer en utbildning från grunden? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din fråga
      Linjen passar till de flesta som är intresserade av foto. Det finns folk på klassen som har massor av kunskap inom tex bildbehandling, men inte mycket kunskap i att ta bilder. det finns folk på klassen som kan mycket om att fota analogt, men aldrig använt digitalkamera. Jag lärt mig mest om analogfoto, studiofotografering och bildbehandlig eftersom jag inte haft möjlighet att testa på det förut. Vi har gått igenom grunderna snabbt i de flesta områden: studiobelysning, analogfoto och framkallning, digitalbildbehandling mm, men vi har också haft möjlighet att utveckla det vi redan kan och testa vårt kreativa tänkande med olika uppgifter.
      Vad jag läste från din blogg. verkar det som att du redan kan mycket om foto. Mycket mera än många som just nu går på utbildningen. Så jag undrar hur mycket nytt du skulle kunna få ut av den med tanke på att det ändå sist och slutligen också kostar att gå på VNF.
      Men om pengarna inte är problem, och fast man är mycket duktig, så kan man gå utbildningen för att ha en bättre chans att slippa in på en fotoutbildning som leder till en bachelor's degree från University of Creative arts i Storbritannien.
      Det finns mycket mera info på skolans hemsida (http://www.vnf.fi/studier/fotokonst/) och linjeledaren brukar oftast svara på frågor om man sickar mejl till honom.
      Hoppas att jag kunde svara på någon av dina frågor :)

      Radera