torsdag 6 november 2014

Home, sweet home

Några saker jag älskar med att komma hem:
  • Sova i min egen säng!
Behöver man ens säga mer än det. Att få sova i den bästa sängen ever är det som väntar på mig varje gång jag kommer hem till kära Vasa. Vist gillar jag min våningssäng på internatet, och på ett smått klaustrofobiskt sätt är den ganska mysig. Den är ändå lite för smal och lite för hård. Det hjälper inte heller att jag slår huvudet i sängen ovanför med jämna mellanrum.
  • Vattentrycket i duschen här hemma
Vatten trycket i lägenheten i internatet är konstigt. Trycket i kranen i köket är hur bra som helst, nästan lite för hårt. Trycket i badrummet är en annan historia. Ibland börjar man fundera ifall det är tillräckligt för att skölja bort allt av shampot ur håret.
  • Spela musik med hög volym
I internatet måste man alltid se till så att ingen annan störs av det man lyssnar på, eller det försöker i alla fall jag göra. Det finns vissa som inte bryr sig om att klockan är tre på natten. Hemma finns det inte många som kan höra ifall jag har volymen lite för högt.
  • Mammas MAT!
Antagligen det bästa med att komma hem är mammas mat. Maten man lagar själv blir ju inte mycket att hurra över de flesta gångerna. 
  • Vinter vädret i Vasa
Just nu visar vintern här sig från sin bästa sida. Kallt men inte för kallt. Karis har fått lite snö idag fick jag höra, men det kommer antagligen inte vara kvar när jag kommer tillbaka dit på söndag.




Äntligen är min favorit årstid här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar