tisdag 18 november 2014

Snart

Förlåt. Jag lovar att jag ska sluta prata om det här snart. Börjar så småningom vara klar med alla bilderna från Kulturkarnevalen. Har suttit framför datorn och redigerat bilder från kl tio fram till kl halv sju idag. Tycker att jag och Photoshop har kommit ganska bra överens också. Några gånger före lunchen och middagen hade vi olika åsikter, men för det mesta har det gått bra. 

Jag Fixade också till kulturkarnevalens logo, så att jag kunde sätta den i hörnet på de färdiga bilderna. Den till vänster är orginalet, och den till höger är den som jag använder i bilderna. 


Bilderna kommer att se ut ungefär så här när de är klara.




Det är ganska häftigt hur mycket jag tycker att jag har lärt mig bara genom att sitta och misslyckas med samma sak flera gånger i rad, för att sedan helt plötsligt fungerar det precis som det ska. Denna vecka har jag ännu tid på mig imorgon att fixa till de sista 50 bilderna. Om jag inte hinner få det klart imorgon måste jag fortsätta nästa vecka (så drar mitt Kulturkarnevals babblande ut ännu längre).  

På torsdag och fredag kommer jag få lära mig att tona analoga bilder. Det jag har förstått av det är att man kan få svartvita bilder att bli sepia färgade eller blåtonade mm. Kemikalierna vi kommer att använda kräver att vi ska använda andningsskydd, skyddshandskar och skyddskläder. Läraren berättade att om man andades in någon av kemikalieångorna kunde man i värsta fall dö. Alltid lika roligt att veta vad som kommer att hända om man råkar göra något fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar