fredag 24 april 2015

Time for a change?

Började för någon vecka sedan fundera om det borde vara dags att byta bloggplattform. För inte så länge sen bytte nämligen Nelly blogg, och den hon har nu ser helt super ut. Ett tag har jag haft lite samma tankar som hon hade när det gäller den plattform jag använder just nu. Jag har haft den här bloggen sen 2011 och i de tidigaste inläggen kan jag knappt känna igen mig själv. Jag har minnen av allt jag satt upp här men när jag startade den här bloggen var det tänkt att den skulle vara en sidoblogg till min andra fotoblogg, bloggen var otroligt osammanhängande och stökig. Jag gick fortfarande i högstadiet och viste bara att jag ville börja på musiklinjen i övis (vi vet ju alla att det inte hände :P).

Blogger är nog helt okej, men det är allt det är, helt okej. Ärligt talat gillar jag inte hur bilderna ser ut i inläggen, De designer och mallar som finns att använda gillar jag inte heller så värst mycket. Just nu finns det inte mycket jag kan göra åt designen utan att riskera att få virus både på min blogg och min dator. Då jag inte är särskilt begåvad när det gäller att koda måste jag ju hitta snygga gratis mallar att använda, men som jag nämnde riskerar jag då att få virus.

När det gäller vad jag skulle välja för plattform för den (för tillfället ícke existerande) nya bloggen, har jag ingen aning vad jag skulle välja. Kriterierna för tillfället är att bilder ska se snygga ut i inläggen, det ska vara möjligt att laga snygga designer lätt, och sidan skall vara gratis att använda.

Men den största orsaken jag har att inte vilja flytta min blogg just nu är att jag skulle vilja ta alla mina gamla inlägg från de senaste tre åren med mig till den nya. Även efter en del googlande så blev jag inte mycket klokare vad gäller den saken.

Vid det här laget har jag helt tappat tråden och är inte helt säker på hur jag tänkte fortsätta det här inlägget. Nåja, in the spirit of det här inlägget var jag tagit en tripp down memorylane så kan man likaväl ta en liten tb i vad jag satte upp i bildväg när jag började blogga. Alla med? Okay! Let's go.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar