lördag 7 mars 2015

Jag tror jag har gjort en GIF

Ännu en till liten personlig seger i min resa till att bli bättre på Photoshop. Den här sortens bild känner de flesta till som GIF, men den metoden jag använde för att göra den här kallas cinemagraph. Jag hölls inte tillräckligt stilla medan jag filmade så effekten jag sökte efter funkade inte riktigt, och jag klarade inte av att få det så snyggt ihopklippt som jag ville men jag tror att de flesta förstår vad jag har försökt göra. Eventuellt kan jag senare fixa ihop en liten tutorial på hur det här går till.

Annars tycker jag att det här är ganska bra med tanke på att det är första gången jag använde den här metoden helt på egen hand.


Den här gjorde jag bara för att jag ville göra en till. Det känns så kul att göra när man äntligen fattar hur det går till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar